Historia Oleśnicy

Forum pasjonatów historii Oleśnicy
Dzisiaj jest pn paź 15, 2018 11:25 pm

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 7:16 pm 
Jest jeszcze jeden błąd:
zdjęcie przedstawiające parowóz Ty51-111 /można ze zdjęcia odczytać/ jest odwrócone = lustrzane odbicie.
serdecznie pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Ty-51
Post: śr paź 22, 2008 3:11 pm 
Offline

Rejestracja: sob gru 15, 2007 4:16 pm
Posty: 119
Przepraszam Forumowiczów za popełniony przeze mnie błąd. Dziękuję Tadeuszowi S. za zwrócenie uwagi. Ma rację. Poprawione zdjęcie zamieszczam.
Mietek Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 2:13 am 
rychu pisze:
Nie chcę odpowiadać za Koda, ale...
Myślę że nie o parowozy z ZNTK jemu chodziło. Mam wrażenie ,że chodzi o lokomotywki (bo choć szerokotorowe - to małogabarytowe) które jeszcze przed kilku laty widać było na bocznicy oleśnickiego młyna, oraz przed przed (byłym, obecnie nieistniejącym już) przedszkolem kolejowym.
Ciekawe co z nimi się stało, tak apropos....



to była lokomotywa simensa z 1896 ,na pewno juz jest w prywatnych rekach na zachodzie


Zgłoś ten post
Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: sob mar 05, 2011 11:55 pm 
Offline

Rejestracja: czw mar 03, 2011 10:28 pm
Posty: 4
Wybrałem się dziś na jednodniową wycieczkę krajoznawczą z Wrocławia do Oleśnicy. Wyruszyłem z dworca PKP Wrocław Nadodrze i przejechałem się, nieznaną mi wcześniej, trasą kolejową. Z przykrością muszę przyznać, że zarówno nasz wrocławski dworzec, jak i wasz, znajdują się w opłakanym stanie. Oba obiekty trącą mocno PRL-em, brudem i wszechogarniającym niechlujstwem. Ze ścian dworca oleśnickiego aż odchodzi farba. Wnętrze też jest mocno wybiedzone, a przejście podziemne na perony, pokrywają niezbyt estetyczne graffiti. Szkoda, że wszystkie dworce i przystanki na trasie są w tak kiepskim stanie, bo to przecież wizytówka danego miasta czy osiedla. Sam pociąg także pozostawia trochę do życzenia.
Myślę, że udoskonalenie trasy kolejowej Wrocław-Oleśnica wyszłoby obu miastom na dobre i mam nadzieję, że kiedyś to nastąpi :D.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2011 3:55 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:47 pm
Posty: 174
:arrow: Panie Marku prosze przyblizyc kulisy katastrofy kolejowej z 1945 r w nawiazaniu do tego tematu http://olesnica.nienaltowski.net/Cmenta ... esnica.htm

pozdrawiam

_________________
www.tropiciele-tajemnic.com


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2011 3:04 pm 
Offline
Dyrektor Forum

Rejestracja: pt paź 05, 2007 1:09 pm
Posty: 615
marecki pisze:
:arrow: Panie Marku prosze przyblizyc kulisy katastrofy kolejowej z 1945 r w nawiazaniu do tego tematu http://olesnica.nienaltowski.net/Cmenta ... esnica.htm


Niestety, nic o tej katastrofie nie wiem. Zdarzyła się podobno w końcu marca 1945 r. Wówczas to dywizje II Armii wyładowywały się na stacji Oleśnica i okolicznych. Może pociągi się zderzyły, może ktoś rozkręcił szyny ...? Chyba się tego nie dowiemy, bo akta II Armii podobno nie wymieniają tej katastrofy oraz osób, które wówczas zginęły.

Jak już pisałem - więcej wiemy o okresie do 1939 r. niż o okresie po 1945 r.
Marecki (pozdrawiam!) o Twoim Bystrem wiem ile było (w różnych okresach do 1939 r.) krów, kaczek kur, uli, jabłoni, grusz, budynków, ziemi, lasów, szewców, krawców itd. itp. Natomiast nic nie wiem o okresie po 1945 r.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2011 8:09 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:47 pm
Posty: 174
bardzo chcialbym obejrzec ten dokumentalny film skladajacy sie z 20 odcinkow

Cytuj:
Prawdziwy koniec wielkiej wojny
Serial dokumentalny
Produkcja: Polska
Rok produkcji: 2002-2003
Dane techniczne: Barwny. 20 odcinków x ok. 20 min.

Dokument prezentuje historię osadnictwa polskiego w pierwszych latach po zakończeniu II wojny światowej na Ziemiach Zachodnich, zwanych również Ziemiami Odzyskanymi. Wielu Polaków zna ten okres bardziej z filmów fabularnych "Sami swoi" czy "Prawo i pięść" niż z rzetelnych przekazów historycznych. Autorzy cyklu starają się wypełnić tę lukę, pokazać co naprawdę tam się działo w latach 1945-48, jakie były realia życia i odczucia pierwszych osadników, jak układały się stosunki z Armią Radziecką i codzienne współżycie, a nawet współpraca setek tysięcy rodzin polskich i niemieckich, a także innych narodowości przybyłych na te ziemie po wyzwoleniu. Poznajemy ten okres z opowieści historyków, ale także z relacji świadków i uczestników wydarzeń. Mówią oni m.in. o dramatycznych walkach ostatnich dni wojny, o grabieżach i bezprawiu, o bandach, które terroryzowały wsie i miasteczka, o brutalnej deportacji wsi łużyckich, o walkach polsko-czechosłowackich w Kotlinie Kłodzkiej, o projekcie stworzenia stref żydowskich i koncentracji Żydów na Dolnym Śląsku, a także o procederze szabrownictwa w skali, o jakiej nikt dotychczas nie opowiadał. Wspominają samowolę i rabunkową działalność żołnierzy radzieckich, ale także niebywałe męstwo zwykłych ludzi, którzy po koszmarze wojny starali się odnaleźć swoje miejsce i z ogromnym poświęceniem pracowali przy odbudowie kraju. Ich wypowiedzi, uzupełnione bogatymi materiałami archiwalnymi, układają się w zajmującą opowieść o ciągłej walce o przetrwanie w trudnych warunkach, a z drugiej strony o niezwykłej wprost eksplozji życia, łamiącego stereotypy obyczajowe, ideologiczne i narodowościowe. Na Ziemie Zachodnie, podobnie jak na amerykański Dziki Zachód, ściągali różni ludzie - chciwi, drapieżni, wyjęci spod prawa, zrozpaczeni, pozbawieni perspektyw, przesiedleni przymusowo, pełni entuzjazmu, byli jeńcy, więźniowie i robotnicy przymusowi - tworząc niepowtarzalny koloryt tych miejsc i czasów.

BRESLAU - WROC£AW. CZAS PRZEMIAN
Odcinek serialu

Pierwszy odcinek przedstawia historię dzisiejszego Wrocławia, od czasów międzywojennych, kiedy miasto nosiło nazwę Breslau i było potężną niemiecką metropolią z powodzeniem konkurującą ze stolicą Rzeszy - Berlinem, aż do pierwszych dni po wyzwoleniu. Poznajemy militarne znaczenie miasta w okresie wojny, przebieg dramatycznych walk o Twierdzę Wrocław (Festung Breslau) oraz to, co się działo po kapitulacji i wkroczeniu Armii Czerwonej. W świat dawnego Breslau oraz wyzwolonego Wrocławia wprowadzają nas świadkowie tamtych dni, mówią o tym, co przeżyli i kiedy dla nich tak naprawdę nastąpił koniec wielkiej, straszliwej wojny.

kolejne odcinki maja tytuly :
WOJNA POLSKO-CZESKA
WA£ SUDECKI
LIGNICA
WEHRWOLF I INNI
GRABIEŻE ZWYCIęZCÓW
SZABER
GROBY WOJNY
WYPęDZENIE WROGÓW
WALKA O DOBRA KULTURY
OSTATNI ŻYWI BANDYCI
NIE MÓW NIGDY, ŻE IDZIESZ W OSTATNI¡ DROGę
OSTATNI £UŻYCZANIN
BYLIŚMY, JESTEŚMY, BęDZIEMY
ODBUDOWA CZY ROZBIÓRKA
MIASTECZKO NA ZACHODZIE
TAJEMNICE LUBI¡ŻA
MIASTA ZAMKNIęTE
TYGIEL NARODÓW


moze w niektorych odcinkach pojawiaja sie informacje o Olesnicy i jej pionierach ?
ogladal juz ktos odcinki tego serialu ?

_________________
www.tropiciele-tajemnic.com


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2012 10:25 am 
Mietek pisze:
Borysz ma rację. Powinno być Ty-51. Błąd swój zauważyłem zaraz po wysłaniu posta. Ale z powodu braku reakcji forumowiczów myślałem, że to nikogo nie zainteresowało. Przepraszam.
Jako uzupełnienie dodam, że przy naprawach parowozów w ZNTK pracowałem przez 4 lata w charakterze mistrza opisu robót.

Mietek


Na powiększeniu widać, że to zdjęcie - lustro. Maszyna Ty51-111. Jeżeli to rzeczywiście rok 1962 to jest to kielecki stoker na swojej pierwszej od nowości naprawie głównej


Zgłoś ten post
Na górę
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2012 7:27 pm 
Offline

Rejestracja: sob gru 15, 2007 4:16 pm
Posty: 119
Szu, zlituj się nade mną.
Zdjęcie to (wadliwe), poprawiłem w poście (w tym samym wątku) dnia 22 października 2008 roku.
W kilku poprzednich postach dotyczących tego tematu pisałem, że pracowałem w oleśnickim ZNTK przy naprawach parowozów w latach
1960 - 1964 w charakterze mistrza opisu robót, a obecnie dodaję, że konkretnie, zajmowałem się naprawą części ruchomych maszyny parowej. Zdjęcie to zostało zrobione w lecie 1962 roku.

Pozdrawiam
Mietek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group