Historia Oleśnicy

Forum pasjonatów historii Oleśnicy
Dzisiaj jest wt sie 20, 2019 9:45 am

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :@: :alien: :bom: :drunken: :cheese: :eye: :cyclops:
Wyświetl więcej emotikon
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Kod potwierdzający
Kod potwierdzający:
Jeśli chcesz zabezpieczyć się przed automatycznym publikowaniem postów, musisz wprowadzić oba widoczne słowa do znajdujących się tutaj pól tekstowych.
   

Przegląd tematu - Droga na Wądoły
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Droga na Wądoły  Odpowiedz z cytatem
Wydaje mi się, że były dwie drogi, +/- równoległe. Jedna na Bystre (Ludwigsdorf), druga na Ligotę Wielką (Gross Ellguth), rozchodzące się jak na tej widokówce - http://olesnica.org/Pokaz2/Ulice/pages/ ... _3Maja.htm
Po wybudowaniu linii kolejowej (1866-1868), postanowiono jak myślę, zrobić wiadukt tam, gdzie było na niego więcej miejsca, czyli na drodze do Bystrego.
Znalazłem jeszcze taką mapkę (1810), która potwierdza istnienie dwóch dróg - http://www.olesnica.nienaltowski.net/rzeki/plan1810.jpg

Swoją drogą (sic!), ciekawy temat :)
Post : pt gru 01, 2017 8:21 pm
  Tytuł:  Re: Droga na Wądoły  Odpowiedz z cytatem
Mnie interesuje wiadukt na Ludwikowskiej. Wydaje się, że ulica 3-maja przechodzi prosto koło biedronki i hurtexu i wali prosto na GKN i Ligotę. Był tam też kowal więc droga i wiadukt koło młyna jest młodszy. To jak przebiegała ulica Ludwikowska? Od bramy młyna do wiaduktu nie ma żadnego wejścia do budynku. Wydaje się wydzielony teren od Młyna i wykopanie Wiaduktu wraz z dojazdami. Ma ktoś ten fragment mapy przed wybudowaniem torów to jest przed 1850 r.
Post : wt lis 21, 2017 4:25 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Pierwszy problem już rozwiązany udało mi się wygrzebać skan mapy okolic Wrocławia z 1899 r.
Obrazek

I fragment mapy z 1828 r.:
Obrazek

Cytuj:
Folwark Wądoły był od 1885 r. lennem następcy tronu i może on wpływał na wykonanie lepszej komunikacji do jego dóbr?

W takim wypadku następca tronu musiałby się wykazać fantazją godną naftowego szejka z nad zatoki perskiej :wink: Ja stawiał bym jednak na plany dalszej rozbudowy miasta, zazwyczaj obszar przy linii kolejowej zajmują tereny przemysłowe, a w Oleśnicy na południe od torów mieliśmy same pole. W sam raz żeby je zabudować. Wiadomo coś na temat daty wybudowania wiaduktu? Wydawało mi się, że mógł powstać przy okazji budowy ZNTK, ale nie ma go na planie Pharusa (1928).
Post : wt gru 21, 2010 10:55 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Nie mam mapy tego terenu sprzed 1937 r. Nie znam też planów rozwojowych Oels (ale to chyba był dobry kieurnek?). Folwark Wądoły był od 1885 r. lennem następcy tronu i może on wpływał na wykonanie lepszej komunikacji do jego dóbr?
Post : wt gru 21, 2010 12:24 pm
  Tytuł:  Droga na Wądoły  Odpowiedz z cytatem
Witam. Natrafił ktoś z forumowiczów na materiały przedstawiające przebieg drogi do wsi Wądoły przed powstaniem warsztatów kolejowych? Jedyne plany do jakich mam dostęp pochodzą już z czasów po ich powstaniu.

Druga sprawa to czy wiadomo coś o planach rozwoju miasta w tamtym kierunku? Moim zdaniem wiadukt na ul. Moniuszki to trochę zbyt solidna i kosztowna konstrukcja jak na drogę prowadzoną do wioski złożonej z kilku gospodarstw na krzyż :wink:
Post : pn gru 20, 2010 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]


cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group