Historia Oleśnicy

Forum pasjonatów historii Oleśnicy
Dzisiaj jest czw lis 15, 2018 3:56 am

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :@: :alien: :bom: :drunken: :cheese: :eye: :cyclops:
Wyświetl więcej emotikon
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Kod potwierdzający
Kod potwierdzający:
Jeśli chcesz zabezpieczyć się przed automatycznym publikowaniem postów, musisz wprowadzić oba widoczne słowa do znajdujących się tutaj pól tekstowych.
   

Przegląd tematu - Jest czołg do wykopania
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Jest czołg do wykopania  Odpowiedz z cytatem
Jeżeli miałby to być czołg niemiecki, to w grę wchodzi Pzkpfw IV, być może nawet w jednej z ostatnich wersji, Pzkpfw V Panther, lub nawet Pzkpfw VIa Tiger. Dwa pierwsze typy czołgów pochodziły z 1-szego Batalionu Pancernego, wchodzącego w skład 39-go pułku panc. (Panzer Regiment 39) z 17-tej dywizji panc. (posiadał on 4 kompanie po 12 wozów każda oraz 8 wozów w komp. dowodzenia, razem 56 wozów - pełny skład etatowy , dane z marca 44, bo w lutym 45, po wycofaniu pułku za Odrę, na linię Ścinawa - Głogów, wszystkie wozy zostały zniszczone w walce, lub porzucone/zniszczone przez załogi z powodu braku środków do prowadzenia walki). Tygrysy, przydzielane wyłącznie do samodzielnych batalionów pancernych, w składzie dywizji panc. SS, walczyły również w Oleśnicy (spalony wrak Tygrysa na ul. Kościelnej). Wrak 56 tonowego kolosa to marzenie każdego pasjonata militariów. Bez zaangażowania władz lokalnych, pomocy warsztatów kolejowych na terenie byłego ZNTK, 10 Wojskowych Zakładów Remontowych oraz pracowników Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu, ciężkiego sprzętu (koparka, dźwig) operacja wydobycia wraku nie dojdzie do skutku. Każdy sukces ma wielu ojców, więc odnalezienie wraku spowoduje wzrost zainteresowania sprawą. Proszę o szczegóły i wskazanie potencjalnego miejsca poszukiwań.
Post : śr paź 25, 2017 5:36 pm
  Tytuł:  Re: Jest czołg do wykopania  Odpowiedz z cytatem
wydobycie takiego czolgu to ogromne koszty finansowe a w naszym kraju robi sie wszystko aby zapomniec o wojnie , szkoda gadac
Post : pt lip 11, 2014 1:55 am
  Tytuł:  Re: Jest czołg do wykopania  Odpowiedz z cytatem
Witam
widzę że temat trochę popadł w zapomnienie ,czy można coś bliżej o tym czołgu ?może przydałoby się wybrać w teren i to wszystko sprawdzić ?
Post : ndz cze 08, 2014 12:06 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Dziś już kurzawki nie ma-powojenna melioracja osuszyła.
Post : wt lis 15, 2011 11:25 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
dziekuje bardzo !!!! taki czolg to teraz nie lada kasek , jeszcze nie dawno sciagalo sie je z poligonow i za ich zlom kupowalo sie paliwo dla jednostek wojskowych , potem zaczely znikac z cokolow pomnikow i trafiac do prywatnych kolekcjonerow lub muzeow
jak tam wystepuje kurzawka to on tam zostanie na zawsze , w styczniu jak byla ofensywa pewnie wszystko bylo zasypane sniegiem , piekny kawalek historii
Post : wt lis 15, 2011 6:50 am
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Witam.Poniżej napiszę wszystko to,co udało mi się dowiedzieć nt.czołgu.
Mój znajomy(obecnie pan po sześdziesiątce) wiedzę o nim posiada z opowiadań babci.
Czołg jest jednym z tych,które podobno znajdowały się w okolicy Brzezia.
Utknął na Sokołowickiej łące(podmokła kurzawka gdzie wg.opowiadań babci ginęły bezpowrotnie nieostrożne krowy) w drodze na załadunek kolejowy do wsi Cieśle.Znajomy mój utrzymuje,że jest w stanie wskazać miejsce zalegania maszyny.A i jeszcze zacytuję pana Janka:- W sprawie czołgu dzwonił facet z Wrocławia.
Ciekawe.Pozdrawiam,Tomek
Post : pn lis 14, 2011 8:41 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Ok.Podrążę nieco ten temat.Starszy pan jest moim dobrym znajomym.
Post : czw paź 27, 2011 5:49 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
:) dzieki !!! mi jak mi , ale warto by bylo poznac historie tego pojazdu i moze wyjasnic okolicznosci jak sie w tym bagnie znalazl , co sie stalo z zaloga ?
moze maszyna byla nie sprawna lub uszkodzona w walce , albo z walki sie wycofywala :idea:
poznac z jakiej byla jednostki i po ktorej stronie walczyla itp
dobrze by bylo po 70sieciu latach przypomniec historie tych ziem pokoleniu starszemu jak i mlodemu
( brak polskich znakow sorry )
Post : wt paź 25, 2011 6:18 am
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Witam.Pewnie chodzi o Sokołowice i czołg na łące/w bagnie.Tyle wiem od starszego pana:)Nie wiem czy pomogłem koledze Mareckiemu.
Post : sob paź 22, 2011 10:34 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
zbyszek pisze:
Lub jak to powiedział podobno burmistrz Brońś ( gdy oferowano mu kupno przedwojennego łańcucha z insygniami Oels , który nosił na szyi niemiecki burmistrz podczas uroczystości ) NIE INTERESUJE MNIE TO.


Jak bardzo to jest "podobno". Czy coś wiadomo o tym łańcuchu? Nie było go na żadnym forum aukcyjnym. Nie zachował się na żadnym zdjęciu. Gdyby się pojawił - moglibyśmy sprawdzić czy też był podobny do obecnego sędziowskiego łańcucha.
Post : wt paź 04, 2011 8:38 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Jotes , przeczytaj jeszcze raz raz pierwszy post , tam jest wszystko napisane . A informacja nie jest tajna , jest dostępna przez cały czas dopóki żyje ów starszy pan . Nikt nie wyraził zainteresowania .
Post : wt paź 04, 2011 7:09 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Interesujące podejście.. :roll:
Czego się spodziewałeś? pospolitego ruszenia i akcji, w ramach której wszyscy pobiegną z saperkami szukać czegoś o czym tylko ty masz jakieś informacje?
Post : ndz paź 02, 2011 8:04 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
No trudno , zamykam wątek . Tak to jest , że każdy z nas ma swoje ważne sprawy . Lub jak to powiedział podobno burmistrz Brońś ( gdy oferowano mu kupno przedwojennego łańcucha z insygniami Oels , który nosił na szyi niemiecki burmistrz podczas uroczystości ) NIE INTERESUJE MNIE TO .
ps. Teraz mogą pisać dzieci .
Post : ndz paź 02, 2011 1:15 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
Najgorsze co mogłoby się stać to ,aby "złomiarze" rozgrabili ten czołg :(
Post : pn wrz 12, 2011 7:57 pm
  Tytuł:   Odpowiedz z cytatem
nie chce znac lokalizacji tego pojazdu , ale jesli mozna to prosze o przyblizone miejsce jego spoczynku , moze udalo by sie ustalic w jakich walkach polegl
nie mieszkam w polsce wiec nie bede szukal tego pojazdu
znam osoby kompetentne co wydobywaly juz pojazdy pancerne na terenie polski lacznie z konserwatorami zabytkow
Post : ndz sie 21, 2011 8:25 pm

Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]


cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group